Några ord från hotellets ägare Thérèse Liljeqvist

Ett hotell är ingenting utan sina gäster. Det är ju inte bara ett hus där man hyr ut rum - det är så mycket mer!

Jag älskar livet på hotellet. Framför allt alla de möten som uppstår mellan människor - såväl gäster som personal.

Jag blir glad när jag betraktar det förväntansfulla paret som checkar in och undrar om de kan få med sig ett par extra vinglas till rummet. Jag blir glad när jag ser paret växla några ord med de mätta o glada herrarna som just ätit strömming och funderar på att beställa dessert. Kanske allra gladast blir jag när jag plötsligt ser ett par damer i sina bästa år med shoppingkassar i båda händerna kämpa sig uppför hotelltrappan. Receptionisten ser dem, hjälper dem med kassarna och skrattar hjärtligt. Den där varma och välkomnande känslan gör att jag får jag energi och känner att mitt jobb spelar roll.

Det är många som frågat mig om jag är spritt språngande galen som tar över ett hotell mitt i en pandemi. Svaret är nog… ja. Men jag brukar svara ”vem kommer ihåg en fegis?”. Och ja, några gånger har jag undrat vad tusan jag gett mig in på, men så travar jag upp för hotelltrappan och möter alla fina gäster och mina hjältar i personalen och inser att jag är på helt rätt ställe.

Men ett tomt hotell ger inte mycket energi.

Vi är mitt i en otroligt tuff period - men ska kämpa allt vi kan för att hålla öppet och kunna erbjuda ett mysigt, tryggt hotell och en restaurang med god mat och bra service.

Vi har vidtagit varenda möjlig åtgärd för att säkerställa en trygg och säker vistelse hos oss. Vi städar och desinficerar alla ytor - flera gånger om dagen. Vi har tagit bort ännu fler bord i restaurangen. Vi markerar avståndsgränser på golvet. Vi lyssnar, ändrar, diskuterar och fixar nästan dygnet runt för att våra gäster ska kunna unna sig en trevlig middag eller hotellweekend hos oss.

Jag vill be er att ha tålamod under denna period. Vi vill så gärna erbjuda bästa möjliga service men just nu kanske resurserna inte räcker till. Ni kanske får vänta lite extra eftersom vår personal måste sköta fler uppgifter än vanligt. Om ni ringer och ingen svarar - ring igen. Vi kanske hjälper en gäst att bära sina väskor precis just då.

I tillägg till att ha en absolut trygg och säker miljö så lovar vi er en sak till - vi tummar aldrig på vårt varma gästbemötande. Tillsammans kommer vi att kämpa varje dag tills tiderna blir lite mer normala igen. Och vi hoppas att ni vill kämpa med oss. Kom och spela boule på vår uteservering! Unna er en lunch eller middag mitt i veckan!

Vi är så tacksamma för allt ni väljer att lägga hos oss under dessa tuffa tider. Ett stort varmt tack från mig och all personal.

Följ oss på gärna på Facebook och Instagram för senaste nytt och erbjudanden.

Var rädda om er!

Thérèse Liljeqvist
ägare Waxholms Hotell

Waxholms Hotell

AdressHamngatan 2, Box 63, 185 21 Vaxholm

Telefon08-541 301 50

Orgnummer556121-0955

Bankgiro116-8533